counter create hit حواشی حضور سخنگوی دولت در جمع دانشجویان معترض دانشگاه علامه
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۳۷۸۹۸۴

حواشی حضور سخنگوی دولت در جمع دانشجویان معترض دانشگاه علامه

خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت: «علی بهادری جهرمی» که عصر امروز سه‌شنبه برای شرکت در نشست علمی - دانشجویی «کارگزار ملت» در پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی حاضر شده بود، پس از پایان این نشست صریح و صمیمی در جمع دانشجویان معترضی که بیرون از سالن تجمع کرده بودند، حضور یافت و با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

سخنگوی دولت نخست به دعوت دانشجویان دانشگاه علامه در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه سخنرانی کرد و سپس به مدت یک ساعت و نیم به پرسش‌های مختلف دانشجویان درباره مهم‌ترین مسائل روز پاسخ داد.

در آغاز مراسم مجری برنامه اعلام کرد دانشجویانی امکان طرح سوال از سخنگوی دولت را دارند که سوالات خود را در سامانه ثبت کرده باشند؛ این موضوع با واکنش اعتراضی برخی دانشجویان مواجه شد اما بهادری جهرمی گفت که هیچ محدودیت و مشکلی برای طرح پرسش شفاهی دانشجویان وجود ندارد که با تشویق جمع زیادی از دانشجویان مواجه شد.

تعداد اندکی از دانشجویان حاضر که از همان ابتدا ساز مخالف می‌زدند، سالن را ترک کرده و حاضر به گفت‌وگو یا طرح پرسش در این نشست دانشجویی نشدند؛ این گروه از دانشجویان که تعداد آنان در محوطه به حدود ۹۰ نفر افزایش یافت، روبه‌روی دانشکده حقوق دانشگاه علامه تجمع کرده و اقدام به طرح برخی شعارهای نامناسب و غیراخلاقی کردند.

در حین برنامه نیز جمعی از دانشجویان در حال فیلمبرداری از مراسم با گوشی‌های همراه خود بودند که مسئولان برگزاری نشست به آن‌ها در این خصوص تذکر دادند اما سخنگوی دولت با اعلام اینکه «مشکلی با تهیه فیلم ندارم» به دانشجویانی که از جلسه فیلمبرداری می‌کردند توصیه کرد «فیلم‌ها تقطیع‌شده پخش نشود».

در پایان برنامه با وجود تأکید مسئولان دانشگاه مبنی بر خروج سخنگوی دولت از درب دیگر و حاضر نشدن در جمع دانشجویان معترض، بهادری جهرمی اما به میان دانشجویان معترض رفت و با آن‌ها گفت‌وگو کرد؛ در این میان برخی افراد به‌جای طرح مطالب خود و بحث‌وگفت‌وگو همچنان بر شعار دادن خود و برهم زدن فضا اصرار داشتند.

پس از حضور نیم ساعته سخنگوی دولت در جمع دانشجویان معترض، بهادری جهرمی برای حضور در جلسه‌ای دیگر دانشگاه را ترک کرد و دانشجویان معترض نیز در قالب گروه‌های چند نفره و با طرح برخی شعارها در محیط دانشکده پراکنده شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین